U bent hier

Omgaan met dyscalculie in het secundair onderwijs: Wetenschappelijk kader en adviezen voor leerkrachten

  • Omschrijving activiteit

  • Type:
    Vorming eigen aanbod
  • Spreker(s):
    dr. Jolien De Brauwer, psychologe, verbonden aan de expertisecel Leerstoornissen van Code Lessius
  • Doelgroep:
    Leerkrachten, zorgcoördinatoren
  • Organisator:
    Code Lessius
Inschrijven is helaas niet meer mogelijk
Meer info
  • Deadline inschrijven:
    14-10-2011
  • Omschrijving:

    In deze vorming ligt de focus op het omgaan met dyscalculie op school en in de klas. In een eerste deel komt een algemeen kader aan bod met betrekking tot rekenvaardigheden in het algemeen en dyscalculie in het bijzonder. Er wordt tevens stilgestaan bij de specifieke kenmerken van dyscalculie bij jongvolwassenen. In een tweede deel gaan we dieper in op specifieke aandachtspunten op school en in de klas, zowel op het vlak van instructie als op het vlak van evaluatie. Het belang daarvan wordt geïllustreerd aan de hand van een casus.

  • E-mail:
    Code Lessius