U bent hier

Nieuws

RSS
Meertaligheid in de klas3-9-2014

Twee medewerkers van Code werden geïnterviewd door de expertendatabank over meertaligheid in de klas. Lees hun advies hier.

Kijk en oordeel (niet te snel)4-7-2014

Waarop baseer jij je oordeel over anderen? Ga je voort op een eerste indruk of wil je echt alles over iemand weten? Heeft dit een invloed op hoe je naar iemand kijkt? Trek niet te vlug conclusies en kijk met een open blik.

Vinnie, atleet op de Special Olympics, laat zien dat een beperking niet beperkend hoeft te zijn.

http://www.so2014.com/athletes/vinnie-ruts

Bekijk de website www.meertalig.nl 18-6-2014

Meertalig.nl is een (inter)actief centrum voor ouders en professionals die met meertalige kinderen te maken hebben. De website biedt betrouwbare, heldere informatie - de “basics” van meertalig opvoeden - en wordt telkens vernieuwd door maandelijkse bijdragen van experts en ouders. Verdieping is te vinden via een groot aantal links naar gedegen boeken, artikelen, sites en blogs. Meertalig.nl is een inititiatief van De Taalstudio en de samenwerkingsverbanden van Het Landelijk Overleg Minderheden.

Bekijk de website hier.      

                                                                                                                                                                               

Informatie over diagnostiek bij meertalige kinderen met ontwikkelingsdysfasie27-5-2014

In het Europees uitwisselingsproject Multi SLI verzamelden we op de tweede bijeenkomst in Malta heel wat nuttige informatie over diagnostiek bij meertalige kinderen met ontwikkelingsdysfasie. Neem hier een kijkje.

‘Ik heb een kleuter met autisme in mijn klas. Zijn voorleesmomenten in groep ook voor hem aangewezen en hoe pak ik dat het beste aan?’ (Juf Hilde, derde kleuterklas). Met voorlezen aan kinderen open je veel deuren. Kan je als leerkracht die deuren openen voor alle kinderen en tegelijkertijd rekening houden met de noden van kinderen met autisme? Welke invloed heeft interactief voorlezen op kinderen met autisme? Lees ons antwoord.

1...2...11...12...volgende »